Menu

Artykuły na blogu firmowym

19 maja, 2020 - Uncategorized

Blog firmowy musi być uzupełniany treścią i to najlepiej regularnie. W przeciwnym razie jego istnienie nie będzie miało najmniejszego sensu. Ale… czy tylko w tej sytuacji? Co z jakością tych artykułów? Można pisać, co się chce i jak się chce, nawet słabej jakości teksty?

Zacznijmy od tego, do czego służą artykuły publikowane na blogu

Artykuły zamieszczane na blogach firmowych, mają głównie na celu pozycjonowanie stron firmowych. Nierzadko służą również do przekazywania wiedzy w określonej branży. Są kierowane do obecnych klientów, a także do osób, które poszukują informacji na konkretne tematy, odpowiedzi na swoje pytania. Internauci czasem czegoś nie rozumieją i liczą na to, że ktoś im to wytłumaczy. Wówczas często szukają takich właśnie blogów z artykułami, poradników. Choć wydaje się, że taki blog pozycjonowanie ma na celu, w rzeczywistości pełni zdecydowanie więcej funkcji. W związku z tym publikowana na nim treść musi być treścią wysokiej jakości, merytoryczną. Nie może być tylko zlepkiem słów kluczowych, bo wydaje się, że w pozycjonowaniu właśnie o to chodzi. Warto w tym miejscu dodać, że dziś roboty Google też zwracają uwagę na jakość tekstów znajdujących się na stronach. Dlatego najwięcej mogą zyskać te, które mają naprawdę dobrą treść.

Jak słabej jakości tekst wpływa na bloga seo?

Jeżeli dziś roboty Google są już na tyle inteligentne, słabej jakości tekst wychwycą błyskawicznie. Co więcej, ocenią go bardzo nisko. Wówczas taki blog do pozycjonowania strony firmowej nie będzie przynosił zysków w tym zakresie. Zamieszczanie słabej jakości treści nie wpłynie na pozycję strony. Można więc śmiało stwierdzić, że w tym przypadku istnienie danego bloga nie ma sensu. Tak samo, jeśli czytelnicy, być może stali klienci albo potencjalni, w publikowanych artykułach nie znajdą odpowiedzi na swoje pytania, a co gorsza, w ogóle tych artykułów nie będzie dobrze im się czytało, opuszczą tę stronę. Możliwe nawet, że więcej na nią nie zajrzą. W takim razie po co ten blog pozycjonujący czy poradnikowy? Też nie ma najmniejszego sensu. Dlatego albo ktoś zajmie się nim profesjonalnie i będzie regularnie publikował wysokiej jakości artykuły, albo po prostu da sobie z nim spokój. Blog ma zaspokajać potrzeby czytelników, wspomagać pozycjonowanie i rozwijać się w dobrym kierunku.

Słabej jakości artykuły publikowane na blogu prowadzą do tego, że czytelnicy zaczynają tę stronę opuszczać. Być może obecni i potencjalni klienci zaczynają mieć negatywne zdanie o firmie, która tym blogiem zarządza. Taki blog seo może być dowodem tego, że firma, która uważa się za eksperta w swej dziedzinie, tak naprawdę nim nie jest. Dlatego, jeśli na przykład przedsiębiorca posiada obszerną wiedzę w zakresie tego, czym się zajmuje, ale nie potrafi ubrać tych informacji, wiadomości w odpowiednie słowa, lepiej, aby przekazał tę wiedzę i zlecił przygotowanie dobrych tekstów. Jeżeli nie ma żadnej wiedzy, też lepiej by zlecił prowadzenie bloga fachowcom albo po prostu z tego bloga zrezygnował. Prowadzenie słabej strony nawet maksymalnie zarzuconej treścią nie przyniesie firmie żadnych korzyści.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl