Menu

Jakie zalety posiada kampania Google AdWords? – dowiedz się zdecyduj czy warto

3 czerwca, 2020 - Uncategorized
Jakie zalety posiada kampania Google AdWords? – dowiedz się zdecyduj czy warto

System reklamowy Google AdWords zadebiutował na początku XXI wieku. Zatem można powiedzieć, ze już od dwudziestu lat wspierają prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych w Internecie. Czym jednak te się charakteryzują i jakie posiadają zalety?

Kiedy postanowimy, że kampania Google AdWords stanie się metodą naszej promocji w sieci to dopiero połowa sukcesu. Konieczne jest jeszcze przeprowadzenie szeregu działań, aby wszystko działało jak należy. Tutaj jednak nie o tym, gdyż warto skupić się także na tym, co ogólnie możemy zyskać stawiając na to rozwiązanie.

Bardzo precyzyjne targetowanie

Nawet mimo tego, że Google pozwala na dotarcie do 95% internautów, nie to jest jednak jego największą siłą. O wiele istotniejsze okazuje się być to, że ci mogą być bardzo dokładnie pogrupowani, a spośród nich da się wyłonić jedynie tych, którzy faktycznie są zainteresowani konkretnym reklamowym przekazem. Dzięki temu, nasze komunikaty nigdy nie będą wysyłane w próżnie, a budżet na reklamę nigdy nie będzie zmarnowany.

Za pomocą reklamy Google AdWords możemy dostosować swą docelową grupę odbiorców, określając ją pewnymi kryteriami. To m.in. zainteresowania, temat oraz miejsca docelowe. W wypadku tego pierwszego, mowa o kierowaniu reklam na często odwiedzane przez użytkowników portale, bazując oczywiście na ich zainteresowaniach i tematyce strony. Jest to wyjątkowo ważne w procesie budowania świadomości marki, ale też daje duże pole do popisu w metodach targetowania. Z drugiej strony targetowanie po docelowych miejscach umożliwi nam zawężenie pojawiania się reklam wyłącznie do wybranych przez nas stron.

Urodzajność…

Dla sporego grona osób reklamy AdWords są zwykłymi polami tekstowymi (linkami sponsorowanymi), które pojawiają się ponad wynikami wyszukiwania, a jednak liczba ich odmian jest naprawdę ogromna. Wszelkie reklamowe kreacje, które powstają wespół z Google, przybierają często różne formy, a mogą być to galerie produktów, banery, a czasami nawet i materiały wideo, które pojawiają się na YouTube. Popularność zyskuje też reklama w Gmailu. Dzięki dużej ilości możliwości możemy, sprawdzić w których kanałach reklama będzie najbardziej efektywna.

Reklama w nieagresywnej formie

Wszelkie techniki dotyczące outband marketingu znajdują się dzisiaj w sporym kryzysie, a potwierdzają to statystyki dotyczące banerów. Posiadają one naprawdę kiepską klikalność, a dodatkowo, najczęściej internauci klikają w nie jedynie przez przypadek. Warto wiedzieć, że banery Google AdWords pojawiają sie tylko tym osobom, które pytały wcześniej wyszukiwarkę o konkretne usługi bądź produkty, lub też szukały czegoś podobnego na stronie reklamodawcy. W związku z tym, w odróżnieniu od tradycyjnych banerów, ich kilkalność jest zdecydowanie lepsza, ale też o wiele lepiej wpływają na wizerunek marki.

Egalitarna forma reklamy…

Prowadzenie kampanii AdWords wcale nie jest zarezerwowane dla wielkich firm, gdyż skorzystać mogą z tego także kilkuosobowe przedsiębiorstwa. Jeśli kogoś nie stać na to, aby wykupić profesjonalną obsługę kampanii, zawsze można skorzystać z AdWords Express. Jest to wersja uproszczona klasycznego Google AdWords, która pozwala na to, aby nawet początkujący użytkownicy mogli w przeciągu kilku minut stworzyć swoją własną kampanię sponsorowanych linków.