Menu

SMS Premium – czy warto zdecydować się na wykorzystanie powiadomień SMS do kontaktu z klientami?

4 maja, 2020 - Uncategorized
SMS Premium – czy warto zdecydować się na wykorzystanie powiadomień SMS do kontaktu z klientami?

SMS Premium to specjalna usługa dla firm, pozwalająca im na korzystanie z masowej wysyłki SMS-ów. Jest to bardzo przydatne narzędzie, które może poprawić działanie obsługi klienta i zadbać o pozytywne relacje z odbiorcami firmy. Jak można wykorzystać powiadomienia SMS w swoim przedsiębiorstwie?

SMS Premium – usługa, która sprawdzi się w każdej firmie

Kontakt z klientem jest podstawą działania każdej firmy. Dzięki sprawnej obsłudze swoich odbiorców buduje się z nimi lepsze relacje, dba się o wizerunek marki oraz o jej popularność. Wpływa też na funkcjonowanie i rozwój całego przedsiębiorstwa, dlatego warto zadbać, aby była realizowana szybko i na wysokim poziomie. Jednym ze sposobów na jej usprawnienie bez obniżania jej jakości jest SMS Premium, czyli usługa, dzięki której firmy mogą realizować masową wysyłkę SMS-ów. Takie rozwiązanie daje wiele możliwości, związanych z kontaktem z klientem, a także promocją firmy.

SMS Premium to usługa, dzięki której przedsiębiorstwo zyskuje dostęp do bramki SMS – narzędzia pozwalającego na szybką wysyłkę krótkich wiadomości tekstowych pojedynczo lub masowo na wybrane, dowolne numery telefonów. Dzięki temu firma może wysłać ważną wiadomość do wszystkich swoich klientów równocześnie, co znacznie usprawnia kontakt i pozwala zwiększyć wydajność działu obsługi klienta. Cały system działa przez Internet, dlatego nie wiąże się z dużymi kosztami i daje firmie spore możliwości.

Ponieważ bramką SMS można zarządzać przez komputer, wykorzystując do tego swój panel klienta lub API, jest to rozwiązanie łatwe do wprowadzenia w każdej firmie. Nie wymaga specjalistycznego sprzętu ani długiego wdrażania pracowników, ponieważ obsługa systemu jest bardzo prosta.

Zastosowanie SMS Premium w firmach

SMS Premium to świetne rozwiązanie dla każdego przedsiębiorstwa, umożliwiające szybką reakcję na potrzeby klientów, budujące pozytywne relacje z odbiorcami i poprawiające jakość obsługi klienta. Znajduje wiele zastosowań w firmach działających w dowolnej branży, w powiadomieniach SMS można bowiem zawrzeć wiele różnych informacji i wykorzystać je w różnych celach, w zależności od swoich potrzeb.

Obecnie masowa wysyłka SMS-ów jest szeroko wykorzystywana w wielu przedsiębiorstwach. Z jej pomocą można bowiem odciążyć inne, bardziej czasochłonne formy kontaktu z klientami – w niektórych przypadkach sprawdza się lepiej, niż rozmowa telefoniczna czy wiadomości e-mail. Często powiadomienia SMS są też lepiej odbierane przez klientów, są bowiem mnie zobowiązujące i bardziej praktyczne.

Sytuacje, w jakich można wykorzystać masową wysyłkę SMS-ów w swojej firmie to np.:

– informowanie klientów o aktualnych akcjach promocyjnych,

– informowanie o zmianie statusu zamówienia, np. zaksięgowania płatności czy wysyłki produktu,

– potwierdzenie rezerwacji terminu usługi, np. wizyty w salonie fryzjerskim,

– przypomnienie o zbliżającej się wizycie, zawierające dokładne miejsce i datę spotkania,

– przypomnienie o zbliżającym się terminie płatności, sprawdzające się w szczególności w przypadku długotrwałych usług, np. dostawy Internetu,

– informowanie o wystawieniu faktury,

– przekazanie indywidualnego kodu dla klienta, wymaganego do realizacji jakiegoś działania – np. potwierdzenia transakcji w banku czy odbioru przesyłki z paczkomatu.

Zastosowań jest znacznie więcej, można je bowiem dopasować do potrzeb i charakteru pracy swojej firmy. Dzięki temu jest to rozwiązanie uniwersalne, które sprawdzi się u każdego. Z tego względu SMS Premium to usługa, z której korzystają firmy działające w różnych branżach, sklepy internetowe, a także urzędy, szpitale czy banki.

Zalety SMS Premium

SMS Premium to rozwiązanie wiążące się z wieloma korzyściami. Dzięki niemu można bowiem w znacznym stopniu usprawnić działanie obsługi klienta, co przełoży się na większą wydajność całej firmy. Podnosi się przy tym jakość kontaktu z klientem – SMS-y są zazwyczaj pozytywnie odbierane i zapewniają wrażenie, że firma dba o komfort swoich odbiorców.

Usługa nie wymaga też ponoszenia wysokich kosztów, związanych z jej wdrażaniem. Można szybko wprowadzić ją w swojej firmie, ponieważ wymaga jedynie dostępu do Internetu. Dzięki temu jest relatywnie tanim rozwiązaniem, świetnie wspierającym inne formy kontaktu z klientem.